Zalety treningu z odważnikami

Najbardziej modnymi i pożądanymi odważnikami stały się te, przypominające swoim wyglądem czajnik. Wiele osób chwali sobie trening z obciążnikiem kettlebell, ze względu na ich wielorakie zastosowanie. Za pomocą tego jednego przyboru możliwa jest jednoczesna praca na wielu grupach mięśniowych, oraz w zależności od wykonywanych ćwiczeń praca nad poprawą zdolności motorycznych takich jak siła, wytrzymałość czy gibkość. Dlatego trenerzy jak i osoby indywidualnie uczęszczające na siłownię bądź ćwiczące w warunkach domowych coraz częściej decydują się na ten wszechstronny przybór. Osoby ćwiczące samodzielnie powinny zapoznać się ze specyfiką ćwiczeń wykonywanych przy pomocy kettlebells oraz prawidłową techniką wykonywanych ćwiczeń. Istnieje wiele profesjonalnych stron z których warto zaczerpnąć rzetelne informacje, które w łatwy sposób można wdrożyć w trening. Pozwoli to na efektywną jednostkę treningową oraz na uniknięcie ewentualnej kontuzji.

Odważnik zamiast hantli

To za sprawą unikalnego kształtu jaki mają kattlebells stają się przyborem dającym zdecydowanie więcej możliwości niż hantle. Wpływ ma na to przesunięty środek ciężkości, który pozwala na pracę nad wieloma grupami mięśniowymi oraz mięśniami głębokimi, w przeciwieństwie od zwykłych hantli, które pozwalają pracować tylko na jednej partii mięśniowej. Wartość dla naszego ciała jest zdecydowanie wyższa przy użyciu tych nietypowych ciężarków. Osobą nie posiadającym odpowiedniej wiedzy na temat zastosowań kattlebells oraz prawidłowego wykonywania ćwiczeń z odważnikami pomoże profesjonalna strona branżowa lub indywidualna konsultacja z trenerem personalnym. Skorzystanie z pomocy specjalisty, umożliwi owocny trening. Odważniki kettlebells pozwalają również na pracę nad koordynacją ruchową, utrzymaniem balansu ciała, jak i wysmukleniem ciała bez zbędnego rozbudowywania mięśni. Kobietom znacznie bardziej zależy na wysmukleniu i jednoczesnym ujędrnieniu ciała bez konieczności wzrostu masy mięśniowej. Nawet najlepszy produkt, nie będzie przynosił oczekiwanych efektów, jeżeli osoba trenująca nie będzie prawidłowo wykonywała ćwiczeń z jego pomocą.

Jak wygląda jednostka treningowa

Wiele osób wykorzystując odważniki podczas treningu, wykonuje kilka serii w niewielkich odstępach czasu, powtarzając jeden ruch. Podstawowym ruchem jest swing. Zazwyczaj ruch z kattlebells rozpoczyna się pomiędzy nogami, aż do wysokości klatki piersiowej z zachowaniem odpowiedniej pozycji, napięcia mięśni, a także pamiętając o prawidłowym oddychaniu. Pozwala to na przeprowadzenie ogólnorozwojowego treningu. Zdecydowanie różni się od treningu podnoszenia hantli lub ciężarów. Do takiego rodzaju treningu przekonali się również mężczyźni.