Do czego służy kettlebell?

Kettlebell (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia_Hantle-Kettlebell-966.html) to bardzo popularne narzędzie treningowe, które posiada przesunięty środek ciężkości. Kształtem przypomina kulę z przyspawanym uchwytem. Pierwsze wzmianki o odważnikach kulowych pojawiły się w starożytnej Grecji. Pierwotnie stosowane były na targach przy wagach jako odważniki do ważenia żywności. W przerwach handlarze popisywali się swoją muskulaturą i umiejętnościami wykorzystując odważniki do sportu. Obecnie sprzęt ten jest obecny zarówno w komercyjnych klubach fitness jak i domowych siłowniach. W odróżnieniu do hantli przy pomocy kettlebell można wykonywać wiele różnych ruchów bez konieczności odkładania ciężaru na podłogę.

Jakie ćwiczenia można uprawiać przy pomocy kettlebell?

Swing to ćwiczenie ogólnorozwojowe, które wpływa na zwiększenie siły i kontroli motorycznej. W celu wykonania tego ćwiczenia należy zgiąć a następnie wyprostować staw biodrowy. Wykonując to ćwiczenie należy pamiętać o cechach motorycznych takich jak siła, wytrzymałość, koordynacja ruchowa, odpowiedni oddech i timing mięśniowy. Dopiero połączenie wszystkich tych cech sprawi, że ćwiczenie będzie wykonywane płynnie i efektywnie.

Wykonując poprawnie swing wzmocnisz mięśnie grzbietu oraz brzucha.  Niewiele osób wie, że ćwiczenie to koryguje wady postawy przede wszystkim wzmacnia mięśnie w dolnym odcinku kręgosłupa.  Każda kobieta marzy o jędrnych i pełnych pośladkach. Ćwiczenia z wykorzystaniem kettlebells  pomagają zbudować pośladki i zredukować tkankę tłuszczową. Dodatkowo ćwiczenie to doprowadzi do zwiększenia wydatku energii oraz do budowy pojemności metabolicznej i treningowej. Dzięki temu szybciej zregenerujesz swoje ciało i będziesz bardziej wytrzymały. Poprawisz swoją koordynację ruchową, zwiększysz siłę chwytu oraz wytrzymałość tlenową. Swing można wykonać wszędzie, zarówno w pomieszczeniu jak i na świeżym powietrzu.

Następnym ćwiczeniem jakie można wykonać czy pomocy kettlebell to snach. Jest to najtrudniejsze ćwiczenie. Inaczej nazywane rwaniem. Polega na dynamicznym wypchnięciu kettlebell z pomiędzy ud nad głowę. Należy zachować kontrolę nad kettlem kiedy on znajduje się nad Twoją głową. W innym wypadku odważnik może zaburzyć Twoją równowagę albo opaść na ramię. Specjaliści zalecają aby snach zostawić na sam koniec. Przed tym należy poznać techniki swingów, tureckiego wstawania, przysiadów i pressów.

Najczęstsze błędy osób początkujących:

– Garbienie się przy wykonywaniu ćwiczeń

– Nadmierne obciążenie pleców

– Nadmierna rotacja tułowia

– Zgięty nadgarstek

– Nierównomierny oddech

– Wykonywanie ćwiczeń na czas